Visuel identitet er firmaets visuelle identitet som ofte indeholder logo, visitkort, bilreklame, facadeskilt og hjemmeside mv. – Alt det, som en visuel branding handler om.
Firmaets logo har en stor signalværdi og er ofte det kunderne husker. Men logoet bør ikke stå alene. Vi anbefaler, at der ligger en gennemtænkt og gennemarbejdet visuel identitet bag. En designmanuel som beskriver firmaets regelsæt for branding med faste typografi, farvekoder, fotos og grafiske elementer mv. Også kaldt en skiltemanual.
Vi værner derfor altid godt om vores kunders grafiske linje og hjælper med at holde stilen. Både når stilen på forhånd er fastlagt, eller ved udarbejdelse af en ny identitet. Vores team af grafiskdesignere og rådgivere udvikler alle typer og størrelser af identiteter.
Vores store fordel er, at vi kender til trends og de tekniske detaljer der kræves, både i opstartsfasen fra selve idéudvikling og grafisk design, til endelig produktion af bl.a storformatsprint, tryksager, banner, bildekoration og facadelogo mv. – Alt hvad du behøver indenfor den grafiske branche.
Ofte kan en ny visuel identitet med et nyt logodesign eller måske en simpel opdatering eller rebranding af et nuværende logo være en stor succes.
Vi har prøvet det selv og vi har mærket effekten af vores eget navneskilt tilbage i sep. 2018 –Det er derfor ikke for sjov, når vi siger; vi ved hvad vi taler om -Og vi ved hvad vi kan gøre for at hjælpe jer med jeres visuelle identitet.